دانشنامه ی رپتایل

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

بازی مورتال کامبت

<-Text2->


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
<-Text3->
scorpion
5:50
پنج شنبه 26 تير 1393

متحدین:

Nitara
Shao Kahn
Khameleon
Baraka

دشمنان:

Cyrax
Quan Chi
Shang Tsung
Kitana

ظهور:

s Mortal Kombat (unplayable)
Mortal Kombat II
Ultimate Mortal Kombat 3
Mortal Kombat Trilogy
Mortal Kombat Advance
Mortal Kombat 4
Mortal Kombat Gold
MK: Deadly Alliance
MK: Tournament Edition
MK: Deception (cameo)
MK: Shaolin Monks
MK: Armageddon
Mortal Kombat (2011)

طراح:

Daniel Pesina (MK, MKII)
John Turk (UMK3, MKT)
Keith Cooke (first film)
Mark Caso (second film)
Richard Dorton (MKR)
Sultan Uddin (second film)
Jon Valera (Conquest)
Marz Timms (MK 2011)

رپتایل به فارس خزنده ، یه نینجای سوسمار شکل در سری بازی های مبارزه مرگبار هست. اولین حضور او به نسخه اول بازی برمی گرده که در اون ، وی به صورت یه کاراکتر مخفی بود اما در نسخه دوم او قابل بازی گشت.

درباره رپتایل:

رپتایل یه موجود خزنده انسان مانند با لباس سبز که چهره زیر لباسش پنهان شده. او به دلیل حرکات پنهان و دزدکی ، سبک مبارزه عالی و وفاداری بدون چون و چرا شهرت یافت. برخلاف جنگجویان دیگه که برای رسیدن به قدرت به اربابشون خدمت می کنند؛ رپتایل برای رسیدن به قدرت برای مافوقش خدمت نمی کنه . چیزی که همیشه اون رو در خدمت شائوکان (Shao Kahn) نگه می داره؛ فکر و توهم اون در مورد آخرین بازمانده های نژاد سوسمارها و آزادسازی قلمروشون از چنگ دنیای خارج هست؛ چرا که هدف اون برگرداندن تمدن زاترا و شکوه و عظمت اونه.

رپتایل در حقیقت ترکیبی از کاراکترهای ساب زیرو اصلی (Sub-Zero) و اسکورپیون (Scorpion) در نسخه اول بود. طبق گفته های دو خالق مبارزات مرگبار یعنی ادوارد بون (EdBoon) و جان تابیاس (John Tobias) تولد رپتایل زمانی اتفاق افتاد که وقتی دو کاراکتر ساب زیرو و اسکورپیون انتخاب و ادغام می شد ؛ کاراکتر به رنگ سبز تغییر رنگ می داد. (نویسنده: آبی + زرد= سبز) و به خاطر رنگ سبز این کاراکتر ، این دو این کاراکتر رو " رپتایل" نامیدند. در نسخه دوم رپتایل به طور کامل جزء کاراکتر های دیگه گشت و دارای حرکات و زندگی نامه منحصر به فرد گشت.

چیزی که نامعلومه سن رپتایل هست. سن اون تقریبا ده ها هزار و حتی چند میلیون تخمین زده شده. (نویسنده: خوب فداتون شم زمان دایناسورها می زیسته دیگه.....فکرشو بکنین دایناسور نینجا!!!) با این حال چیزی که مشخصه این که در جنگی که بین خدایان صورت گرفت و قلمرو زمین تا مرز نابودی رفت؛ سوسمار ها و راپتورها (نویسنده: یه نوع دایناسور که بچه های کوچک دایناسورهای دیگه رو می دزده و سپس می خوره) به قلمروی دیگه ای به نام زاترا که بعد ها توسط امپراطور دنیای خارج مورد یورش قرار گرفت ؛ مهاجرت کردند. بیشتر افراد این قلمرو در این یورش کشته شدند و عده ای بسیار کم باقی ماندند. یکی از این بازمانده ها رپتایل بود که برخلاف بازمانده های دیگه که به بردگی برده شدند ؛ او آموزش دید تا به شنگ سانگ (Shang Tsung) و شائوکان خدمت کنه. 

خط داستانی:

: Mortal Kombat:

رپتایل صادقانه به عنوان محافظ شنگ سانگ در اولین سری مسابقات ، خدمت می کرد. او پنهان بود و به طور پیوسته از شنگ سانگ مراقبت می کرد. رپتایل به ندرت می جنگید و از حرکات خاص خود استفاده می کرد.

: Mortal Kombat 2:

رپتایل به خوبی از ارباب خود شنگ سانگ محافظت می کرد تا این که دستوری مستقیم از خود شائوکان به وی رسید. شائوکان قول داده بود که در صورت اطاعت بدون چون و چرای او ، بازمانده های نژاد اون رو که به بردگی گرفته شده بودند؛ آزاد کنه.

:Mortal Kombat 3/ Ultimate Mortal Kombat 3/ Trilogy:

زمانی که کیتانا (Kitana) حین حمله شائوکان به قلمرو زمین ، به منطقه ای نامعلوم از این قلمرو فرار کرده بود؛ رپتایل به همراه جید (Jade) فرستاده شد تا اون رو دستگیر کنند و اگه لازم باشه اون رو بکشند. (نویسنده: شائوکان قول داده بود که اگه رپتایل در این امر موفق بشه ، نژاد اون رو احیا کنه.) اما او موفق نشد چرا که جید به او خیانت و به کیتانا کمک کرد که فرار کنه. بعد از شکست خوردن شائوکان و آزاد شدن قلمرو زمین و ادنیا (Edenia)، رپتایل به زندان ادنیا منتقل شد. در اونجا او تصمیم به اغتشاش و قتل عام دست جمعی گرفت. کمی بعد او به قلمرو زیرین تبعید گشت.

: Mortal Kombat 4/ Gold:

وقتی خدای ارشد مرطود ، شیناک (Shinnok) ادنیا رو مورد حجوم قرار داد؛ رپتایل به عنوان فرمانده ارتش تاریکی به او پیوست به امید اینکه به درخواست او شیناک آخرین نسل از نژاد اون رو که در حال انقراش بودند ؛ احیا کنه. بعد از شکست شیناک از جنگجویان زمین ، او به دنیای خارج فرار کرده و پیش ارباب سابقش شائوکان رفت و تعهد کرد که همیشه کنار او باقی بمونه.

: Mortal Kombat :Deadly Alliance :

به دلیل دوری از هم نژادی های خود و به خصوص رئیس نژاد، رپتایل دچار دگرگونی در چهره و قیافه شد. او که قبلا تقریبا شبیه به انسان بود و حتی ماسک و لباس نینجا می پوشید؛ دیگه قادر نبود این کار رو انجام بده ؛ چون بدن او شکل سوسمار به خود گرفت؛ او حتی دم در آورد.

در حالی که جنگ بین ارتش ادنیا و دنیای خارج در حالت تساوی بود؛ شائوکان از شنگ سانگ و کوان چی (Quan Chi) خواستار کمک شد. رپتایل فرستاده شد تا پیغام امپراطور رو به شنگ سانگ برسونه ؛ اما پس از عزیمت ؛ رپتایل به اتحاد مرگبار شنگ سانگ و کوان چی و این که اون ها قصد کشتن شائوکان رو دارند ؛ پی برد. رپتایل تصمیم گرفت تا ارباب خودش رو از این ماجرا آگاه کنه که در مسیر بازگشت با نیتارا (Nitara) روبرو گشت. نیتارا اطلاعاتی رو در مورد تمدن سوسمار ها در اختیار او گذاشت. نیتارا به عنوان مدرک بر ادعاهای خود شمشیر Kirehashi رو که ساخته مردم زاترا بود؛ به رپتایل داد و مکان نیروهای کیتانا رو فاش کرد. رپتایل که می دونست این اطلاعات کمک شایانی به شائوکان می کنه تا در جنگ پیروز بشه ؛ بلافاصله به حرکت خود ادامه داد ؛ اما دیر شده بود ؛ چرا که شائوکان به سلاخی کشیده شده بود. (نویسنده: البته علما اختلاف دارن که اون واقعا خود شائوکان بوده با بدلش!!)

: Mortal Kombat : Deception:

رپتایل پس از این واقعه ، حیران و بدون هدف در دنیای خارج پرسه می زد تا اینکه دوباره نیتارا رو دید. او که از همه جا ناامید بود ؛ تصمیم گرفت تا به نیتارا بپیونده و بهش خدمت کنه. با این حال چیزی که برای رپتایل نامعلوم بود ؛ این بود که او بیشتر نقش یه سرباز و عروسک خیمه شب بازی رو برای نیتارا بازی می کرد. هدف رپتایل از پوستن و خدمت به نیتارا این بود که بتونه بازمانده های تمدن خودش رو احیا کنه. 

اولین گام نیترا منحرف کردن رپتایل از مسیرش به مدت طولانی بود به منظور این که اتحاد مرگبار بتونه شائوکان رو به قتل برسونه. دومین گام نیترا این بود که رپتایل و سایرکس (Cyrax) رو با هم درگیر کرد. (نویسنده: عجب جونوریه این نیتارا!؟ باید یه بررسی کنم شاید خواهر کوان چی گور به گور شده باشه!!!) رپتایل قادر شد که سایرکس رو شکست بده ؛ به امید اینکه با کنترل اون ، سایرکس به نیتارا بپیونده. 

اما سرانجام رپتایل فهمید که نیتارا وی رو فریب داد و مورد سوء استفاده واقع شده. او خشمگینانه به دنبال نیتارا گشت؛ اما دیر شده بود چرا که پورتال محو گشته بود و اثری از سایرکس و نیتارا نبود. رپتایل در اون مکان تک و تنها ماند در انجا یه تخم اژدها که متعلق به اوناگا (Onaga) بود؛ وجود داشت. کمی بعد تخم اژدها ترک برداشت و باریکه نوری رپتایل رو فراگرفت و بدن اون واسطه ای برای تجسم و حلول اوناگا شد.

: Mortal Kombat :Armageddon:

با توجه به پایان کار نایت ولف (Night Wolf) در نسخه دیسپشن ، او روح اوناگا رو بعد از شکست خوردن به قلمرو زیرین (Netherrealm) فرستاد که در اونجا روح رپتایل از اوناگا جدا شد. 
مدتی بعد رپتایل در قرارگاه گروه اژدهای قرمز (Red Dragon) با تیون ( Taven) رودر رو گشت. با این که توضیحی برای حضور رپتایل در اون قرارگاه نبود؛ ولی احتمال می رفت که او می خواست با استفاده از دی ان ای خود و اژدهای محافظ دیگان ( Deagon) یعنی کارو (Caro)، نسل جدید از نیم انسان و خزنده رو بوجود بیاره. با این حال رپتایل از تیون شکست خورد و تیون کارو رو نیز آزاد کرد.
رپتایل در واقعه آرماگدون به نیروهای تاریکی پیوست و در نبرد پایانی کشته شد.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 975
بازدید : 975

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









<-Text1->

این وبسایت چطور است؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود